Masaže

Vrste masaž

Klasična masaža

Je mehanični dražljaj, ki se izvaja na površini telesa s posebnimi prijemi in terapevtskimi nameni, z ugodnim zdravilnim učinkom na organizem. Uporablja se pri zdravih ljudeh za vzdrževanje telesne zmogljivosti ter splošnega dobrega fizičnega in psihičnega stanja, pri športnikih za izboljšanje športnih dosežkov ter pri bolnikih (pod nadzorom zdravnika), kot sestavni del zdravljenja za različna področja.

ŠVEDSKO OZ. KLASIČNO MASAŽO DELIMO NA:

celotno /splošno masažo: to je masaža celotnega telesa, traja 45-60 min in zajema masažo spodnjih okončin, zgornjih okončin, trebuha, zgornjega dela prsnega koša, glave in hrbta ter delno / lokalno masažo: masiramo posamezen del telesa 15-30 min.

Učinki klasične masaže na telo:

  • pospešuje krvni obtok
  • pospešuje limfni obtok
  • pospešuje peristaltiko
  • odstranjuje odmrlo kožo
  • boljša izmenjava prehrambenih snovi in kisika v celicah
  • zmanjšan občutek za bolečino
  • sprostitev in pomiritev
  • masaža spodbuja delovanje lojnic in pospešuje nastajanje loja (izboljša se stanje kože, relief in ten)
  • masaža vpliva na razširitev žil (rdečica kože – povečan pretok krvi skozi kožo prinese dodatna hranila v to področje, zato se izboljša stanje in regeneracija kože)
  • z uporabo masaže pri brazgotinah se zmanjša možnost nastanka keloida (nakopičeno vezivo na področju brazgotine), oz. zmanjša se brazgotinjenje v tkivih, ki se nahajajo pod mestom masaže.
  • pravilna masaža pomaga pri vzpostavitvi normalnega delovanja sklepov in preprečuje bolečine v sklepih. Z masažo lahko Izboljšamo sklepno gibljivost.
  • ko se kost po zlomu že primarno zaceli, lahko začnemo z rehabilitacijskim procesom. Z masažo povečamo lokalni krvni pretok okoli mesta zloma, to pa pospeši nastajanje kalusa - nadomestnega tkiva, ki premosti področje zloma.
  • masaža zmanjša mišične prikrajšave (restrikcije), otrdelost in krče (spazme). Ti učinki so posledica neposrednega pritiska na mišico, ki je v krču, ter draženja mišičnega vretena, ki je povezano s centralnim živčnim sistemom. Poveča se prekrvavitev v mišicah, s tem dobi mišica več kisika in hranil.
  • masaža pospešuje odstranjevanje stranskih proizvodov metabolizma (mlečna kislina laktat), kar seveda še dodatno izboljša stanje mišice ter zmanjša mišične bolečine, ki se pojavijo po vadbi.
  • masaža aktivira senzorične receptorje in zavira (lahko pa tudi stimulira) delovanje živčnega sistema
  • masaža zmanjša bolečine – sproščajo se endorfini,
  • masaža sprošča in odpravlja nespečnost,
  • koristi pri lažjih depresivnih stanjih in stresnih situacijah.
  • klasična masaža vrača hormonalno ravnovesje. Zmanjšuje raven hormona kortizola, ki ga povzroča stres, uravnava izločanje hormona melatonina, ki je ključen za uravnavanje spanca, ter spodbudi možgane, da proizvajajo endorfine, naravne telesne zatiralce bolečine.
  • Pospeši se priliv venske krvi v srce,
  • masaža zniža število srčnih utripov na minuto (nižji pulz),
  • izboljša oskrbo srčnega tkiva s hranili in kisikom,
  • metabolični proizvodi se lažje izločajo,
  • krvni pritisk se začasno zniža, pride do razširitve (dilatacije) ven
  • poveča se sistolični udarni volumen srca,
  • poveča se izločanje histamina in acetilholina,
  • krvna slika: število eritrocitov in levkocitov se poveča,
  • masaža zmanjša možnosti za nastanek ishemije (pomanjkanje kisika v tkivih).
  • masaža zmanjša limfedem (zastoj limfne tekočine), pospeši pretok po limfnem sistemu in tako pomaga pri odplavljanju stranskih proizvodov metabolizma in bakterij.
  • blagodejno vpliva na imunski sistem.
  • masaža pospešuje peristaltične aktivnosti v črevesju in tako odpravlja kolike in napihnjenost,
  • pomaga pri očiščenju debelega črevesja (kolona),
  • včasih pomaga pri zaprtju, bolečinah v mali medenici in se lahko poskuša uporabljati za zmanjševanje menstrualnih težavah.
  • masaža pospešuje izločanje seča (diuretični efekt) z aktivacijo kapilar in ima blagodejen učinek na pretok limfe (poveča limfno drenažo), zaradi česar je več tekočine na voljo za filtracijo v ledvicah.
  • masaža prispeva k odstranjevanju dušika, anorganskega fosforja in natrijevega klorida (raven teh snovi je v urinu po masaži povečana).
  • masaža zniža frekvenco dihanja (normalno pri odraslemu je 15-20 vdihov/min),
  • pomaga pri odstranjevanju sluzi (tapkanje, vibriranje…)
  • telo dobi več kisika (O2), zaradi tega je občutek povečanega kapaciteta pljuč.

Masažne tehnike

Pri klasični masaži uporabljamo le osnovne masažne tehnike, ki so sestavljene iz gibov rok oziroma delov rok. Osnovni prijemi klasične masaže so: gladenje, gnetenje, vtiranje, udarjanje in tresenje.

Športna masaža

Naloge športnega maserja:

  • Priprava na obremenitev
  • Pomoč pri razgibavanju in ogrevanju
  • Specifično raztezanje
  • Občutek sproščenosti*
  • Pomoč pri regeneraciji
  • Pomoč pri zdravljenju poškodb

Delitev športne masaže:

Pripravljalna masaža

  • Segrevanje mišic
  • Povečanje prekrvavljenosti
  • Generalna priprava
  • Mišična aktivacija

Tekmovalna masaža:

  • Sprotno obnavljanje energije
  • Služi podaljševanju napora
  • In izboljšanju rezultata 

Regenerativna masaža:

  • Odpravljanje stranskih produktov
  • Vzpostavljanje fiziološkega ravnovesja

Zakaj izvajamo raztezanje?

  • Prevencija poškodb
  • Mišična bolečina
  • Izboljša funkcijo
  • Sklepna gibljivost
  • Lahko poslabša stabilnost
  • Raztezni refleks
  • Recipročna in avtogena inhibicija

Kaj dosežemo z raztezanjem?

  • Povečana fleksibilnost
  • Mišična vzdržljivost
  • Mišična moč
  • Žmanjšana togost, bolečina,
  • Dobra mobilnost mišic in sklepov
  • Bolj tekoči gibi
  • Možnost izvedbe višje sile skozi večji ROM

Pogost problem, ki ga lahko obravnavamo s športno masažo

Piriformis sindrom

Piriformis je majhna mišica, ki leži pod veliko zadnjično mišico, njena naloga pa je zunanja rotacija, izteg in odmik noge v kolčnem sklepu. Če pride do poškodbe, krča ali kroničnega skrajšanja piriformisa, le-ta pritisne na živec ishiadikus, ki poteka pod to mišico, kar povzroči bolečino, ki izžareva po zadnji strani noge do stopala. Temu pravimo piriformis sindrom.

Do prizadetosti piriformisa lahko pride zaradi:

  • neposredne preobremenitve in udarcev;
  • zakrčenosti kolčnih upogibalk in posledično šibke glutealne muskulature , predvsem velike zadnjične mišice (npr, zaradi kroničnega, dolgotrajnega sedenja), zaradi česar so pomožne mišice, med njimi tudi piriformis, močneje obremenjene / preobremenjene. Ta dodatna obremenitev povzroči hipertrofijo piriformisa, ki zato močneje pritiska na živec.
  • neravnovesja med kolčnimi odmikalkami (abduktorji) in primikalkami (adduktorji). To neravnovesje – gre za (pre)močne in zakrčene primikalke in ohlapne in šibke odmikalke¸je pogosto pri tekačih, kolesarjih, dvigovalcih uteži, fitneserjih ipd., ki raztezanju primikalk in specifični krepitvi odmikalk posvečajo premalo časa.
  • premajhna gibljivost sklepov med križnico in medenico, kar privede do kompenzatornih sprememb pri hoji in teku ter posledično povečane obremenitve piriformisa.

Anticelulitna masaža

Celulit je težava mnogih žensk, pa tudi moških. Kljub temu, da ga običajno povezujemo s prekomerno telesno težo, ga imajo lahko tudi vitke osebe, saj celulit ni avtomatično povezan s količino telesne maščobe, temveč je predvsem genetsko pogojen, od drugih dejavnikov pa nanj najbolj vplivata nezdrav način življenja z nezdravo prehrano in premalo gibanja.

Kako deluje masaža za odpravljanje celulita?

Anticelulitna masaža je posebna vrsta masaže za odpravo celulita, ki je zelo podobna klasični švedski masaži, a se od nje razlikuje po tehnikah, ki se jih izvaja, po intenzivnosti izvajanja in področju, ki se ga masira in je osredotočena na problematično področje spodnjega dela telesa, kjer je celulit, masiranje zadnjice in nog in se ne obravnava celega telesa.Predvsem poskrbi za to, da se podkožna maščoba bolje prekrvavi, s čimer se izboljša tako dotok hranil kot spodbuja odstranjevanje zastale vode in odpadnih snovi s problematičnega področja, poleg tega pa se precej okrepi vezi v podkožju – in prav te so tiste, ki so odgovorne za videz pomarančaste kože. Ta se namreč ustvarja zaradi zategovanja vezi, ki niso več elastične in se skrčijo, med njimi pa nastanejo izboklinice maščobnih celic.

Ročna anticelulitna masaža je zelo učinkovita in popolnoma naravna metoda spopadanja s celulitom. Anticelulitna masaža ima veliko pozitivnih učinkov na telo, saj z njeno pomočjo odpravljamo toksine iz telesa, limfne blokade in strije. Z masažo odpravljamo celulit, pospešimo limfni sistem, izboljšamo prekrvavitev in elastičnost kože.

Pri anticelulitni masaži uporabljam posebno masažno olje – mešanica avokadovega in mandljevega olja z dodatkom brina, pomaranče in grenivke. To olje kožo zmehča in utrdi, eterično olje brina, pomaranče in grenivke pa pomaga pri razstrupljanju telesa, odvajanju toksinov in regeneraciji kože.

Za odpravo celulita so potrebni močnejši prijemi, zato anticelulitne masaže ne moremo opredeliti kot sprostitveno masažo. Med masažo lahko pričakujete rahlo bolečino. Priporočam vsaj 10 ponovitev terapij, da bo rezultat jasno viden. Za vzdrževanje pridobljenega stanja pa sta potrebna dva obiska mesečno. Anticelulitna masaža je vsekakor najbolj učinkovita, kadar jo spremimo tudi z drugimi postopki, torej z uživanjem tekočin, ki pomagajo pri detoksikaciji telesa (veliko vode in zelenega čaja), uporabljamo anticelulitna olja in kreme proti celulitu ter za učvrstitev kože. Enako pomaga tudi gibanje.

Anticelulitna masaža se izvaja tudi z ventuzami. Ventuza poskrbi, da zaradi podtlaka (negativnega pritiska) pride do raztezanja tkiva, s tem pa do povečanega dotoka hrane in kisika v tkivo. Istočasno se raztegnejo tudi vene in limfne žile, ki tako vase posrkajo večje količine venske krvi in limfe za bolj učinkovito razstrupljanje telesa. Z vakuumom dosežemo, da se maščoba, ki se nahaja v celici, izloči iz nje in tako pride v medcelični prostor, kateremu pravimo tudi limfa. Ko smo maščobo na tak način izločili iz celice, jo moramo sprostiti v limfne vozle oz. bezgavke. Te imajo nalogo, da prečistijo limfno tekočino, v kateri je sedaj tudi maščoba. Tisto, kar je za telo uporabno se vrne nazaj v venski krvni obtok, česar pa telo ne potrebuje več (voda, maščoba) pa izloči iz celic in našega telesa. Po masaži z ventuzami je priporočljivo piti malce večje količine vode kot običajno.

Rezervirajte svoj termin

Kontaktirajte nas